مراحل آموزش خیاطی بسیار ساده هست و یادگیری خیاطی بدون کلاس آموزش خیاطی یکم دشوار هست ولی مراحل خیاطی مبتدی رایگان و آسان رو میتونید به سادگی یاد بگیرید. اموزش خیاطی باید از ابتدا شروع بشه شروع خیاطی از صفر با متد ساده ودر سطح متوسط رو میتونید از مطالب سایت سیماکده یاد بگیرید.

ما در سیماکده سی کردیم مباحث رو از پایه یاد بدیم هم به صورت متنی وتصویر و هم به صورت فیلم آموزشی تا شما راحتر بتونید مطالب آموزش خیاطی رو یاد بگیرید.

آیا تا حالا فکر کردید چگونه در خانه خیاطی یاد بگیریم؟؟

شاید برای خیلی از ما ها پیش اومده که بخواییم کارهای جزئی خیاطی رو تو خونه انجام بدیم  ولی حتی با مراحل ابتدایی خیاطی مثل نخ کردن سوزن آشنا نیستیم چیکار کنیم؟ما ابتدا شما را با انواع روش‌های خیاطی، مراحل مختلف یادگیری و نکات مهم در انتخاب آموزشگاه خیاطی آشنا می‌کنیم.

 

آموزش اصول اولیه خیاطی

آسان‌ترین و دقیق‌ترین متدهای خیاطی کدامند؟

خیاطی متدهای مختلفی دارد و هر متد نقاط قوت و ضعف خود را دارد. «گرلاوین» یکی از قدیمی‌ترین متدهای خیاطی است که در حال حاضر تقریبا حالت منسوخ پیدا کرده است. این روش کمی پیچیده است و ایرادهای زیادی دارد اما با این حال باز هم از آن استفاده می‌شود. در میان انواع متدها برای هنرجویان مبتدی متد مولر، متد ساده و متد سایزبندی ترجیح داده می‌شوند. متد مولر پیچیدگی کمتری دارد و در عین حال بسیار دقیق است. شاید در بسیاری از موارد حتی نیاز به پرو لباس وجود نداشته باشد البته برای اندام های ایرانی نیاز به تغیرات جزئی در الگو ها هست . متد ساده نیز روش خوبی محسوب می‌شود اما زیبایی متد مولر را ندارد و بسیاری از ریزه‌کاری‌ها در این روش حذف می‌شوند. روش سایزبندی براساس الگوهای از قبل آماده است. برای مثال شما می‌توانید با توجه به اندازه‌های خود از الگوهایی با سایز 34، 36، 38، 40 و … استفاده کنید. یکی از نقاط ضعف این متد در محدود بودن آن است یعنی نسبت به متدهای دیگر قدرت مانور کمتری دارد اما با این حال روش ساده و آسانی محسوب می‌شود و مناسب هنرجویان مبتدی است. بیشتر لباس‌های تجاری با این متد دوخته می‌شوند. متد متریک نیز بسیار دقیق است اما از آنجایی که ریز محاسبات و دستورالعمل‌های زیادی دارد کمی دشوار محسوب می‌شود. در میان تمامی روش‌ها متد سایزبندی آسان‌ترین و متد متریک دقیق‌ترین محسوب می‌شود.

 

برای آشنایی کامل با انواع متد و کدوم متد خیاطی بهتر هست پیشنهاد میکنم لینک زیر رو باز کنید.

 

متدهای خیاطی کدامند؟

 

بعد از انتخاب متد مناسب برای خودتون، نوبت به آشنایی با دروس اولیه و پایه خیاطی همراه با اصطلاحات خیاطی میرسد.

 

دورس پایه شامل چی میشه؟

 

آشنایی با فرم بدن و نام های قسمت های مختلف بدن که در اندازه گیری باید بدانید. سپس با انواع وسایل مورد نیاز خیاطی باید آشنا بشد و عواملی که باعث میشه اشتیاق شما به خیاطی بیشتر بشه، شما باید ایتدا از کارهای بسار ساده مثل دوخت دستمال و… شروع کنید تا کار با چرخ خیاطی و نحوه اصولی دوخت آشنا بشید.

 

به هیچ عنوان در ابتدای کار به سراغ دوخت مدل و یا لباس پیچیده نرید چرا که اگه دچار اشتباه بشید هم از کار خیاطی زده میشید وهم هزینه پارچه و وقتی رو که برای دوخت صرف کردید رو از دست میدید.

 

خیاطی بدون الگو برای مبتدی‌ها توصیه نمی‌شود

آموزش خیاطی بدون الگو برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود زیرا در این روش الگو به طور مستقیم روی پارچه پیاده می‌شود و نیاز به دقت فراوان وجود دارد حتی برخی از ریزه‌کاری‌ها مانند پنس گرفتن در این روش به خوبی انجام نمی‌شود. اگر هنرجو یک الگو را خراب کند فقط یک کاغذ را خراب کرده است اما وقتی می‌خواهد الگو را روی پارچه پیاده کند کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند لباس را خراب کند. حال اینکه برخی‌ها می‌گویند روش بدون الگو از این نظر آسان‌تر است که دیگر الگو روی کاغذ پیاده نمی‌شود اما با این حال الگو کشیدن روی کاغذ مطمئن ترین روش است. حداقل می‌توانید الگو را روی بدن خودتان امتحان کنید و بارها روی آن تغییر انجام بدهید. این کار خیلی بهتر از این است که پارچه را ببرید و بعد برای تغییر آن دیگر راه چاره‌ای نداشته باشید.

 

بعد از آشنایی ابتدایی شما نیاز به آموزش های کمی با سطح بالاتر نیاز دارید که در بخش بالا میتونید از آموزش های ما استفاده کنید آموزش های مانند نحوه اندازه گیری قسمت های مختلف بدن و اشنایی با جدول سایزیندی وشروع به یاد گرفتن آموزش های ابتدایی رسم الگو مثل رسم الگوی اولیه بالاتنه و یا رسم الگوی شلوار و … اکثر آموزش های موجود در سایت همراه با ویدئو آموزش هم هست .

روزهای اول از پارچه‌کشی استفاده نکنید!

آموزشگاه‌ها هنگام ثبت‌نام لیستی از وسایل مورد نیاز برای شروع خیاطی را در اختیار هنرجویان قرار می‌دهند. این لیست معمولا شامل کاغذ الگو، قیچی کاغذ، قیچی انواع پارچه، سوزن، سوزن ته‌گرد، نخ، نخ کوک، رولت، کاربن خیاطی، گچ، صابون، خط کش بلند، خط‌کش منحنی، لوازم‌التحریر، مداد رنگی، بالشتک بیضی، لایی چسب، پارچه و… است. بهتر است برای روزهای اول از پارچه‌های ساده استفاده کنید زیرا دوخت پارچه‌های کشی کمی دشوار است.

 

در انتخاب چرخ خیاطی به این نکات توجه کنید

برای خیاط شدن به یک چرخ خیاطی خانگی نیز نیاز دارید. چرخ‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند از جمله چرخ‌های خانگی، صنعتی، مسافرتی، میان دوز و سردوز. چرخ‌های مسافرتی بسیار کوچک هستند و معمولا فقط یک ردیف دوخت می‌زنند. این چرخ برای دوخت درزهای پاره شده کفایت می‌کند. شما می‌توانید آن را همراه با 2 یا 3 رنگ نخ به مسافرت یا قرار‌های مهم ببرید. چرخ‌های صنعتی معمولا قیمت بالاتری از چرخ‌های خانگی دارند و در تولیدی‌ها و مکان‌های صنعتی به کار می‌روند. این چرخ‌ها از لحاظ دوخت امکانات بسیار زیادی دارند بنابراین اگر می‌خواهید مزون بزنید یا خیاطی را به عنوان حرفه خود انتخاب کنید بهتر است چرخ صنعتی داشته باشید. چرخ‌های خانگی نیز با مارک‌های مختلف در بازار موجود است

منبع: https://simakade.ir/sewing-training-steps/


دوختودوز خیاطی ,الگو ,آموزش ,دوخت ,ساده ,انواع ,آموزش خیاطی ,محسوب می‌شود ,استفاده کنید ,بدون الگو ,متدهای خیاطی ,متدهای خیاطی کدامند؟ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تحقیق و توسعه الکترونیک(تتا الکترونیک) خاله خرید چیلر در تهران scenery شیمی معدنی sogol77 فروشگاه خرید اینترنتی لباس تسوگه KittyVolkman