برای اینکه بتوانید مبلمان مناسبی برای منزل تان ب باید انواع مبلمان را بشناسید و بدانید کدام مدل آن‌ها با سبک دکوراسیون منزل تان ست میشوند. در این بخش گاه مبل و دکور شما را با انواع مدل مبلمان در دکوراسیون داخلی آشنا می کند تا هنگام مبل راحتی یا کلاسیک راحت‌تر  بتوانید دست به انتخاب بزنید. 

راهنماي خريد مهم‌ترين عنصر هر خانه مبلمان‌هايي كه قرار است محل آرامش ما باشند.

 

انواع مبلمان منزل

 

همان‌قدر كه خيلي از ما نمي‌توانيم حتي يك روز با نداشتن يك گوشي اسمارت‌فون سر كنيم، خانه‌هایمان هم دچار تحول اساسي نسبت به خانه‌هاي پدر و مادرهاي‌مان شده‌اند؛ تحولي كه حالا بيشتر از 10 سال است باعث شده نتوانيم كمتر خانه‌اي را بدون مبلمان تصور كنيم.

گرچه كلمه مبلمان شامل همه عناصر موجود در يك اتاق پذيرايي يا نشمين مي‌شود ولي ما و شما خوب مي‌دانيم كه وقتي از مبلمان حرف مي‌زنيم از يك ست يا مجموعه‌اي از مبل حرف مي‌زنيم كه قرار است تنها و مهم‌ترين عنصر محل نشستن در خانه‌هاي‌مان باشد؛ محلي كه بيشتر لحظه‌هاي‌مان در خانه را روي آنها مي‌گذرانيم و اگر دوست‌شان نداشته باشيم و موقع نشستن روي‌شان احساس راحتي نكنيم، خانه‌مان يك خانه دوست‌داشتني نخواهد بود.

 

 مبلمان منزل

پس اگر در فكر تغيير بخشي يا همه مبلمان خانه‌تان هستيد يا حس مي‌كنيد مبلمان‌تان چيزي كم دارد به نكات اين راهنماي خريد دقت كنيد تا در خانه‌تان روي مبل‌هايي بنشينيد كه دل‌تان نخواهد آنها را به اين زودي‌ها عوض كنيد.

فقط راحتی مهم نیست
قبل از خريد
- اين موضوع كه اندازه مبل‌ خانه بايد متناسب با اندازه فضايي باشد كه قرار است مبل‌ها را در آنجا بچينيم، موضوع آنقدر باشد مهمي است كه اگر موقع خريد فراموشش كنيد به محض ورود مبل به خانه حتما گرفتار خواهيد شد. اگر در خانه‌ كوچكی زندگي مي‌كنيد بايد به اين موضوع تناسب بيشتر دقت كنيد چون هر چند سانتي‌متر اضافه در يك خانه كوچك باعث مي‌شود كه بعد از چيدن مبل‌ها جايي براي رفت و آمد نداشته باشيد.

- مبل‌هايي كه دسته‌هاي بزرگي دارند براي خانه‌ها و فضاهاي نشيمن يا پذيرايي بزرگ‌تر و مبل‌هايي كه جمع‌وجور‌ترند براي نشيمن‌هاي كوچك يا خانه‌هاي كوچك مناسب هستند. حواس‌تان به اندازه ورودي خانه هم باشد؛ مبلي نخريد كه نتوانيد آن را از در خانه يا راهروی منتهي به اتاق نشيمن‌تان رد كنيد.

- موضع مهم بعدي هم كارآيي مبل‌هاست. قبل از خريد مبل بايد بدانيد قرار است آن را در اتاق پذيرايي يا نشيمن قرار دهيد يا گوشه يك اتاق كار يا اتاق مطالعه. مسلما شكل و جنس مبلي كه قرار است رويش لم بدهيد و تلويزيون تماشا كنيد با مبلي كه قرار است در اتاق پذيرايي بگذاريد، متفاوت است.

 

مبلمان خاص منزل

- اگر فكر مي‌كنيد، يكي دو سال آينده خانه‌تان را عوض خواهيد كرد و دوست نداريد مجبور به تغيير مبل‌هاي‌تان هم شويد تا مي‌توانيد مبل‌هاي «سبك» بخريد؛ مبل‌هايي كه در جابه‌جايي آنقدر بزرگ و سنگين نباشند كه غيرقابل حمل شوند. برعكس اگر خانه‌تان را به اين زودي‌ها عوض نمی‌کنید مي‌توانيد مبل‌هاي چوبي نه چندان سبك و جانداری بخريد كه عمر زيادي هم دارند.

- به «شكل» فضايي كه قرار است مبل‌ها را در آنجا بچينيد، دقت کنید. مسلما وقتي ديواری يك‌تكه در خانه نداريد، نمي‌توانيد به خريد مبل ال شكلي که چشم‌تان را گرفته فكر كنيد. چندبار در ذهن‌تان مجسم كنيد كه در كدام قسمت‌ خانه مي‌خواهيد مبل قرار دهید و كمي خلاقيت و تصورتان را به كار بگيريد تا شكل مبل مورد نيازتان را پيدا كنيد.

 

مبل یو

- رنگ مبل‌ها هم مثل جنس‌شان بايد براي‌تان مهم باشد. رنگ مبل‌ها را مي‌توانيد با رنگ ديوار پشت‌شان، با رنگ پرده‌هاي خانه يا با رنگي كه براي دكوراسيون كلي خانه انتخاب كرده‌ايد، ست كنيد. لازم نيست خانه‌تان يك‌رنگ باشد؛ پس در انتخاب رنگ مبل هم خلاقيت به خرج دهيد. درباره هماهنگي رنگ‌ها با هم كمي مطالعه كنيد تا خوش‌‌رنگ‌ترين مبل به خانه‌تان بيايد.

- وقت خريد مبل با در نظر گرفتن همه نكات قبل، ‌حتما روي مبل بنشينيد و ‌فنرهاي نشيمنگاه آن را تست كنيد. نشيمنگاه مبل نبايد آنقدر سفت باشد كه چوب و فنر زير آن را حس كنيد و نه آنقدر نرم كه جاي بدن‌تان در آن فروبرود و باقي بماند. به فضاي پشت مبل دست بزنيد تا توخالي نباشد. به شكل دوخت نوارها و درز تشك‌هاي مبل هم دقت كنيد تا تميز دوخته شده و چسب خورده باشند. حواس‌تان به روكش مبل‌ها هم باشد؛ روكش‌هايي با جنس نامرغوب زود ساييده مي‌شوند و از بين مي‌روند.

 

مبل ال

بعد از خريد
- تميز كردن مبل‌ها بعد از خريد و استفاده از آنها مهم‌ترين موضوعي است كه درگيرتان می‌کند. اگر هنگام خريد از نده نپرسيده‌ايد جنس پارچه رومبلي‌تان چيست و چطور بايد لكه‌هاي روي آن را پاك كنيد، بدون مطلع شدن از این موضوع هيچ لكه‌اي روي مبل‌تان را با هيچ شوينده و لكه‌بري پاك نكنيد. استفاده از يك لكه‌بر قوي ممكن است رنگ پارچه مبل‌تان را از بين ببرد يا لكه بعد از خيس شدن پررنگ‌تر شود. سعي كنيد هر لكه روي مبل را بلافاصله بعد از ايجاد شدن و قبل از استفاده از هر لكه‌بري با آب سرد و دستمال تميز پاك كنيد.

- اگر مبل‌هاي‌تان روكش پارچه‌اي دارند با جاروبرقي و اگر روكش چرم دارند با يك دستمال تميز با فاصله زماني كم گردگيري كنيد. خاك و دوده‌اي كه روي همه وسايل خانه مي‌نشيند، مي‌تواند رويه مبل‌هاي‌تان را به سرعت كدر و بدرنگ كند.

 

مبل لاکچری

- اگر روكش مبل‌تان چرم است، هر چند وقت يك‌بار با واكس مخصوص مبل رويه آن را واكس بزنيد تا هميشه براق و نرم بمانند.

- دسته و بدنه مبل‌هاي چوبي را با دستمال خيس گردگيري نكنيد چون نم و رطوبت عمر مبل‌هاي چوبي را كم مي‌كند.

- اگر مي‌خواهيد مبل‌هاي‌تان را خودتان بشوييد از بخارشوي با بخار نه چندان زياد استفاده كنيد. اگر بخارشوي نداريد با آب ولرم و شامپو فرش و با استفاده از يك تكه ابر حجيم آنها را بشوييد. در هر دو روش حواس‌تان باشد مبل‌ها خيس نشوند. وقت شستن با شامپو فرش نگذاريد كف درون پارچه مبل باقي بماند وگرنه ممكن است مبل‌تان تغيير رنگ و فرم بدهد.

 

مبل راحتی سفید

از كجا بخريم؟
- اگر براي خريد مبل محدوديت زماني نداريد، نمايشگاه بين‌المللی مبل تهران يكي از فرصت‌ها و مكان‌هاي خوب براي خريد است. اگر قبل از خريد بدانيد چه مبلي نياز داريد، ‌مي‌توانيد در نمايشگاه‌ بين‌المللي يا فصلي خريد خوبي داشته باشيد. برندهاي معتبر معمولا در نمايشگاه‌هاي معتبر شركت مي‌كنند و حتي به مشترياني كه در زمان و مكان نمايشگاه خريد مي‌كنند، تخفيف‌هاي ويژه هم مي‌دهند.

مطمئنا خريد اينترنتي يك مبل، كار عاقلانه‌اي نيست و البته تا امروز هم سايت يا گاه اينترنتي اي در ايران راه‌اندازي نشده كه بتوانيد با چند كليك از آن مبل بخريد اما اكثر برندهاي معتبر سايت‌هايي دارند كه مي‌توانيد با ديدن مدل‌ها در سايت، خريد آسان‌تري داشته باشيد.

نكته كاربردي 1: اين سبك مبل مناسب خانه‌هايي است كه دكوراسيون كلاسيك مدل قرن هجدهم يا نوزدهم اروپا را دارند. اگر چنين حال و هوايي در خانه‌تان نداريد، خريد چنين مبلي را به‌ شما توصيه نمي‌كنيم؛ مگر اينكه بخواهيد با يك كنسول و آينه، ساعت پاندولي بلند، لوستر كريستال و وسايلي از اين دست، سبك دكوراسيون خانه‌تان را به كلي تغيير دهيد.

 

مبل راحتی جدید

 

نكته كاربردي 2: اين مدل مبل مناسب خانه‌هايي است كه فضاي نشيمن‌شان براي مبل‌هاي تك فضاي كافي داشته باشد. پيشنهاد مي‌كنيم اين مبل را در مقابل تك ديواري بگذاريد كه رنگ متفاوتي با ديوارهاي ديگر دارد؛ اين‌طوري يك فضاي دومي در اتاق نشيمن‌تان درست مي‌كنيد؛ فضايي كه مي‌تواند با يك ميز كوچك يا يك باكس چندطبقه براي كتاب‌ها يا مجله‌هايي كه در حال خواندنش هستيد، كمي شخصي‌تر از قسمت‌هاي ديگر اتاق نشيمن شود.

 

مبل راحتی چستر

 

نكته كاربردي 3: معمولا آنهايي كه اهل ريسك هستند، سراغ چنين رنگ‌هايي مي‌روند اما يادتان باشد تركيب رنگ قرمز با آبي فيروزه‌اي اينقدر فضاي نشيمن را زيبا مي‌كند كه دل‌تان نمي‌خواهد از روي مبل بلند شويد! اين رنگ براي خانه‌هايي كه نشيمن كوچكی دارند هم بسيار مناسب است چون فضاي خانه را بزرگ‌تر از حد معمولش نشان مي‌دهد و باعث دلباز شدن آن مي‌شود.

 

مبل ال جدید

 

نكته كاربردي 4: کرم مایل به خردلي از آن رنگ‌هايي است كه خيلي كم در طراحي دكوراسيون خانه استفاده مي‌شود. اگر رنگ ديوارهاي‌تان به صورت كلاسيك كرم‌رنگ است، مي‌توانيد اين رنگ را براي مبلمان خانه‌تان انتخاب كنيد. چند كوسن زرد و نارنجي هم فضاي خانه‌تان را حسابي پاييزي مي‌كند. مي‌توانيد رنگ مبل‌تان را هم با رنگ كفپوش خانه‌تان ست كنيد. از آنجايي كه معمولا كفپوش‌ها رنگ‌هاي طرح چوب دارند، اين رنگ براي مبلمان بسيار مناسب است.

 

انواع مدل مبلمان

 

نكته كاربردي 5: پارچه مبل كرم‌رنگ بهتر است بافت‌دار باشد. اين رنگ هم جزء رنگ‌هاي پرطرفدار مبلمان در ايران است و هم جزء انتخاب‌هايي با سليقه‌ كلاسيك. اين رنگ براي مبلمان‌هايي با طرح‌هاي سنتي و مدرن مناسب است. رنگ كرم را مي‌توانيد با رنگ‌هاي تند و تيزي مانند قرمز يا رنگ‌هاي خنثی ای مانند آبي تيره يا خاكستري و مشكي تركيب كنيد.

 

مبلمان منزل جدید

 

نكته كاربردي 6: كمتر كسي سراغ انتخاب مبل‌هايي با پارچه‌هاي راه‌راه مي‌رود اما خوبي اين طرح‌ها اين است كه هم تا حد زيادي تك هستند و هم در كمتر خانه‌اي پيدا مي‌شوند؛ حتي مي‌توانيد اين طرح را به صورت مبل تك در كنار مبلمان‌تان ست كنيد. اما اگر كل مبل‌هاي‌تان را از اين طرح انتخاب مي‌كنيد، مي‌توانيد سراغ پرده‌هايي با زمينه‌هاي راه‌راه برويد يا يكي از رنگ‌هاي موجود در مبل را براي رنگ غالب پرده انتخاب كنيد. مي‌بينيد با انتخاب اين مبلمان دست‌تان براي انتخاب رنگ پرده به شدت باز است.

 

عکس مبل راحتی

 

نكته كاربردي 7: مبل‌هاي راحتي فضاي صميمانه‌اي را براي خانه‌تان به وجود مي‌آورند. رنگ خاكستري روشن يا فيلي هم براي مبل راحتي انتخاب خوبي است؛ مخصوصا اگر بخواهيد مبلمان‌تان تركيبي از چوب و پارچه باشد چون رنگ چوب، رنگ خاكستري روشن را خنثي مي‌كند.

نكته كاربردي 8: خوبي مبل سفيد اين است كه هيچ وقت از مد نمي‌افتد. جداي از اين مي‌توانيد هر رنگ ديگري را با اين رنگ مبلمان ست كنيد.

 

مبلمان ال زیبا

 

نكته كاربردي 9: رنگ‌هايي كه به نظر محدود‌كننده هستند و نمي‌دانيم چطور مي‌شود آنها را با رنگ‌هاي ديگر ست كرد، معمولا در جنس چرم خيلي انعطاف‌پذيری خودشان را نشان مي‌دهند. درست مانند رنگ قهوه‌اي كه به سختي براي مبلمان خانه انتخاب مي‌شود. اما رنگ قهوه‌اي به خاطر خنثي بودنش به‌راحتي با رنگ‌هاي پاييزي يا طرح‌هاي شطرنجي سياه و سفيد ست مي‌شود. يادتان باشد اين رنگ براي اتاق‌هاي نشيمن كوچك چندان جالب نيست چون فضاي اتاق را كوچك‌تر يا دست‌كم به همان اندازه‌اي كه هست، نشان مي‌دهد.

 

مدلهای مبلمان منزل

 

نكته كاربردي 10: مبل تختخواب شو برای خانه‌هاي نقلي ما كه ممكن است هرزگاهي ‌مهمان‌هايي براي شب ماندن در خانه‌مان داریم، بسيار كاربرد دارد. اما بايد يادتان باشد كه به خاطر دومنظوره بودن اين مبل‌ها بايد در انتخاب جنس‌شان بسيار دقيق باشيد؛ اول اينكه روكش مبل بهتر است به‌راحتي دربيايد و قابل شست‌وشو باشد و نكته دوم بررسي اسكلت اصلي مبل‌هاي تختخواب‌شوست. اگر قرار است مبل روزي حداقل دو بار باز و بسته شود، بدنه آن بايد به‌قدری مقاوم و محكم باشد كه بتوان مدت زيادي از آن استفاده كرد. بهترين اسكلت‌ مبل‌هاي تختخواب‌شو از جنس فلز است.

 

عکس مبل

 

نكته كاربردي 11: خوبي مبل ال اين است كه مي‌شود تكه‌هاي آن را به‌راحتي جدا كرد و هر چند وقت يك‌بار تغيير دكوراسيون اساسي در فضاي نشيمن خانه ترتیب داد. رنگ خاكستري تيره هم هميشه از رنگ‌هاي پرطرفدار مبلمان بوده است. مي‌توانيد با يك پارچه گلدوزي شده زردرنگ يا كوسن‌هاي قرمز يك كنتراست فوق‌العاده ايجاد كنيد. 


مبلمان كنيد ,خانه ,خريد ,مبلمان ,نكته ,خانه‌تان ,نكته كاربردي ,مبل‌هاي چوبي ,يادتان باشد ,اتاق پذيرايي ,براي مبلمان ,رنگ‌هاي پرطرفدار مبلمان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آکادمی مارکتینگ ایران پانوراما خبر خوب دانلود سرا بلیط هواپیما سفرمی کادوبگیر جی تی آی فاز پنل مارکپ صاحبقران پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان