گیربکس کرانویل sew

تفاوت بین روغن دنده و انتقال مایعات چیست؟

واضح ترین پاسخ به این سوال این است که روغن دنده به طور کلی برای استفاده در جعبه دنده دستی استفاده می شود و مایع انتقال برای انتقال اتوماتیک است. با این حال، همانطور که همیشه در مورد روغنهای صنعتی است، استثناهایی برای این قانون وجود دارد.

 

هر گیربکس اساسا کار مشابهی را انجام می دهند که اجازه می دهد چرخ دنده ها را برای کنترل سرعت، نیرو و جهت حرکت سفر کنترل کنند، اما آنها به روش های مختلف به دست می آیند و به همین ترتیب، به منظور درست کارکردن نیاز به مایعات مختلفی دارند.

جعبه دنده دستی

چرخ دنده های دستی بر اساس یک سیستم دو شافت با چرخ دنده ها عمل می کنند که بعد از ورود کاربر از طریق کلاچ و چرخ دنده به هم وصل می شوند. این بدان معنی است که جعبه دنده دستی باعث ایجاد گرما، نیروی زیادی و اصطکاک زیادی می شود، زیرا دو جسم متحرک با یکدیگر متحد می شوند.

به همین ترتیب، روغن دنده باید بتواند این انتقال دنده ها را تا حد ممکن صاف سازد تا از آسیب به اجزای سازنده جلوگیری شود و به منظور دستیابی به این روغن دنده باید خواص زیر را داشته باشد: ویسکوزیته بالا مهم ترین چیزی که در مورد روغن دنده ای مشاهده می کنید، چگالی آن است. این بسیار ضخیم تر از روغن موتور است، با میانگین روغن موتور 5W / 30 و روغن متوسط 75/90 است.

ویسکوزیته بالا تضمین می کند که کل چرخ دنده به طور کامل روان می شود و مهمتر از همه اینکه چرخ دنده ها به خوبی از آسیب های شوک در هنگام گردآوری با هم مخلوط می شوند.

مقاومت در برابر حرارت

کار جعبه دنده دستی موجب ایجاد اصطکاک زیادی می شود و به همین علت گرمای زیادی دارد. روغن دنده قادر به مقاومت در برابر درجه حرارت بالا است، انتقال گرما را از قطار چرخ دنده، در حالی که سرعت آن خیلی زیاد نیست و به سرعت از بین نمی رود.

روغن های دنده ای اغلب با افزودنی های شدید فشار می آیند تا بتوانند به فشارهای بالا تولید شده در طول راه اندازی وسیله نقلیه، مخصوصا در صورت استفاده از چرخ دنده های هیپویدی، مقاومت کنند. آنها به حفظ پایدار و عملکرد پایدار کمک می کنند.

انتقال خودکار

گیربکس اتوماتیک در یک سیستم سیاره ای عمل می کند که چرخ دنده ها به طور خودکار بسته به نیاز موتور می شود. چرخ دنده ها به صورت خودکار کوچکتر می شوند و قطعات متحرک بیشتری از چرخ دنده دستی استفاده می شود.

به همین ترتیب، روانکاری مورد نیاز در سطوح مختلفی از یک جعبه دنده دستی است. نه تنها انتقال مایع نیاز به روانکاری خوب است، بلکه همچنین باید قادر به انتقال قدرت از پمپ روغن به چنگال هایی است که حرکت چرخ دنده ها را کنترل می کند. برای رسیدن به این انتقال مایع باید دارای خواص زیر باشد:

ویسکوزیته پایین

انتقال مایعات اساسا روغن هیدرولیک نازک است. برای به طور موثر بخش های حساس سیستم روانکاری، ویسکوزیته روغن پایین است - به طور کلی حدود 0W / 5 یا 5W / 10. مهمتر از همه این است که باید جریان نسبتا آزاد به منظور انتقال قدرت از موتور به انتقال منتقل شود. چالش ارائه شده به مایع انتقال برای حفظ روانکاری، در حالی که حفظ تعامل کلاچ سازگار است.

کانال ها را تمیز نگه دارید مواد شوینده به مایع انتقال اضافه می شود تا اطمینان حاصل شود که ساخت در کانال ها تحت کنترل است. مقاومت در برابر حرارت انتقال مایعات به عنوان یک ماده خنک کننده به روش مشابه روغن دنده عمل می کند زیرا گرما را از مکانیزم های ناشی از اصطکاک و فشار بالا منتقل می کند، با این وجود نقطه جوشش پایین تر از روغن دنده است و در نتیجه نیاز به افزودنی برای بهبود زندگی آن است.

ضد فوم

مهم است که هوای خارج از مایع نگهداری شود زیرا این امر باعث انتقال نیرو از طریق مایع به انتقال می شود. به همین ترتیب، مایع انتقال دارای خواص ضد فوم برای کمک به مبارزه با این است.

در حالی که برخی از گیربکس های دستی با استفاده از روغن دنده ای از مایعات انتقال استفاده می کنند، برای انتقال روغن دنده به یک انتقال اتوماتیک نمی توان گفت. روغن دنده ای برای این سیستم ها بسیار چسبناک است و باعث ایجاد اشباع بین اجزا می شود.

قانون طلایی هنگامی که به مایعات خودرو می آید، همیشه از آنچه که توسط سازنده شما در خودرو شما توصیه می شود استفاده کنید. اگر بخواهید کار تعمیر و نگهداری را در وسیله نقلیه خود انجام دهید، راهنمای دقیق خود را بررسی کنید.

 

لینک منبع


مرکز تخصصی و سوپر صنعتی انواع گیربکس و الکتروگیربکس دنده ,انتقال ,روغن ,مایع ,دستی ,استفاده ,روغن دنده ,دنده دستی ,جعبه دنده ,مایع انتقال ,همین ترتیب، منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

موزیک ترین انجمن اسلامی ورزشکاران بهترین سایت استاد و مدرس سیستم اعلام حریق گرمایش برودت پارس نمایشگاه خودرو کلینیک لیزر دوستان