حتما شما هم ایمیل هایی دریافت کرده اید که هرگز آنها را باز نکرده اید. یا آنها را اسپم کرده و یا نخوانده حذف کرده اید. اگر این اتفاق برای ایمیل هایی که شما به مخاطبینتان ارسال می کنید هم افتاده است، باید دلیل آن را کشف کنید. شاید شما واقعا مخاطبتان را جذب نمی کنید. و شاید عناوین شما به اندازه کافی جلب توجه نمی کنند. در این مقاله راجع به چگونگی روش های بهبود ایمیل مارکتینگ صحبت خواهیم کرد.  ابتدا انواع ایمیل هایی که می توانید ارسال کنید را بررسی می کنیم.   

ایمیل های مارکتینگ (ایمیل های بازاریابی)

معمولا ایمیل های اطلاع رسانی یا تبلیغاتی هستند. مخاطبین آنها مشتریان، ندگان، شرکتهای وابسته و غیره هستند. ایمیل های بازاریابی شامل مطالب متنوعی هستند. اما بیشتر آنها برای ارسال خبر و تبلیغات استفاده میشوند. شامل اطلاعیه ها، پیگیری ها و نظرسنجی ها.   

ایمیل های تعاملی

این نوع ایمیلها معمولا توسط فعالیتهای مشتریان و به صورت خودکار انجام می شوند. مانند پیامهای خوشآمد، ردیابی سفارش، تآیید ثبت نام و غیره. پتانسیل این پیامها را دست کم نگیرید. این ایمیلها قابل اعتماد هستند. به این معنی که نرخ خوانده شدنشان بالاتر است. و فرصت های فراوانی را برای تعامل ایجاد می کنند.   

ایمیل های عملیاتی

این ایمیلها شامل اطلاعات مهمی در مورد تجارت شما هستند. مانند پلن ها، بروزرسانی ها، زمان فعالیت یا عدم فعالیت و نظایر آن. پیامهای پنهانی در این ایمیل ها وجود دارد. اگرچه میتواند نوعی پیام اطلاع رسانی به نظر برسد، اما در زمینه بهبود نیز کارایی دارد. نکته مهم آن است که هدفتان را با استراتژیتان تطبیق دهید. این نکات در رسیدن به هدف یاریتان می کنند.   نحوه انجام ایمیل مارکتینگ به صورت حرفه ای  

١. لیست مشترکین خود را بسازید

حتی اگر یک لیست بلندبالا از مشتریان خود دارید هرگز نباید از افزودن به آن دست بردارید. مثلا با افزودن گزینه “ثبت نام” این لیست همواره در حال رشد خواهد بود. فرمهای اشتراک باید در صفحه اصلی، بلاگ و سایر صفحات بدون اینکه از مطلب اصلی فاصله بگیرید به صورت متناسب قرار بگیرند. همچنین میتوانید از یک باکس ثبت نام که در گوشه ای از صفحه قرار دارد و مزاحمتی نیز ایجاد نمی کند استفاده کنید.  ایمیل مارکتینگ و ایمیل و ایمیل بازاریابی همچنین میتوانید لیست خود را از طریق روشهای سنتی بسازید. مثلا اگر در یک نمایشگاه غرفه ای دارید میتوانید اطلاعات ایمیل اران را دریافت کنید.   

٢. مخاطبین را تشویق کنید که پاسخ دهند

ایمیل مارکتینگ باعث ایجاد مکالمه معنی دار با افراد علاقمند به تجارت شما میشود. به طور مستقیم با خوانندگان صحبت کنید. به آنها این اطمینان را بدهید که از سایر ایمیل ها متمایز هستید.  اگر مخاطبین ایمیل شما را باز می کنند به این معنی نیست که آن را حذف نخواهند کرد. مطمئن شوید ایمیل شما مانند پیامی است که از طرف یک شخص حقیقی که به آنان اهمیت میدهد جلوه کند. نه مانند پیامی از طرف یک ماشین بازاریابی. همچنین طبقه بندی لیست ایمیلتان با توجه به فاکتورهای دموگرافیک کمک میکند تا طبق سلایق مخاطبتان عمل کنید. تمرکز روی این نکات مخاطبین را به نشان دادن عکس العمل تشویق میکند.   

٣. شخصی سازی کنید

سعی کنید یک عنصر شخصی را به ایمیل خود اضافه کنید. بیشتر ابزارهای ایمیل به شما اجازه می دهند از کدها برای جایگزینی نام مخاطبین استفاده کنید. اما این کافی نیست. شما باید شخصی سازی محتوا را نیز در دستور کار خود قرار دهید. اگر تجارتی دارید که با مشاغل مختلف کار میکنید، نسخه های مختلف ایمیل با محتوای ویژه برای هر صنعت تهیه کنید.   

٤. از اسپم شدن ایمیل هایتان جلوگیری کنید

• هرگز از نام ها و عناوین فریبنده استفاده نکنید. • از ن لیست ایمیل خودداری کنید. • لینک لغو اشتراک را در ایمیل قرار دهید. • بیش از اندازه از علامت تعجب و عبارات مبالغه آمیز استفاده نکنید.  فیلترهای اسپم متنوع اند. بنابراین یک ایمیل ممکن است از یک فیلتر عبور کند اما توسط فیلتر بعدی مسدود شود.   

٥. از واضح بودن ایمیلتان اطمینان حاصل کنید

ممکن است به نظر ساده باشد. اما بسیاری از ایمیل ها همانند متن یک وبسایت آماتور هستند! اگر شخصی به دلیل عنوان جذاب ایمیلتان را باز کرده است شما باید این علاقه را حفظ کنید. اما چگونه؟ • استفاده از پاراگراف های کوتاه و استفاده از کلمات کلیدی متناسب با علاقه مخاطب • بولت گذاری جهت ایجاد سهولت در مطالعه متن و دریافت نکات مهم • کم بودن تعداد تصاویر. نباید تصاویر را جایگزین متن کنید. تصاویر باید فقط بیانگر پیام شما باشند.   

٦. لینکهای جذاب را در ایمیلتان قرار دهید

هدف اصلی کمپینهای دیجیتال مارکتینگ افزایش بازدید از یک سایت یا یک صفحه فرود بخصوص است. اگر کلیکی نکنند یعنی مشتری ای هم وجود ندارد. همیشه سعی کنید از دکمه های چشمگیری استفاده کنید که به مشتری بیش از یک انتخاب میدهند. مانند: بیشتر بدانید، هم اکنون دانلود کنید و غیره  

٧. انجام “لغو اشتراک” را آسان کنید

با اینکه به نظر با انجام این کار ارتباط با مشتری را قطع می کنید، اما اگر این امکان فراهم نباشد آنها ایمیل شما را به عنوان اسپم معرفی خواهند کرد. و این خود در آینده مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهد کرد.  در این شکل نمونه ای از ایمیل دانشگاه تورنتو آورده شده است. ایمیل مارکتینگ و ایمیل و بازاریابی ایمیل  

٨. ایمیل ها را برای موبایل بهینه سازی کنید

اولین کاری که صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب انجام می دهید چیست؟ افراد بسیاری ابتدا موبایل خود را چک می کنند. در حقیقت ٦٦ درصد ایمیل های باز شده، در تلفنهای همراه و تبلت ها خوانده میشوند. اگر ایمیل های شما برای مشاهده در این دستگاهها بهینه نشده باشند، عملآ تعداد زیادی از مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.  ایمیل مارکتینگ و ایمیل و بازاریلبی ایمیل  

٩. ایمیل ها را قبل از ارسال، آزمایش کنید

هرگز قبل از اینکه از کارکرد درست ایمیل اطمینان حاصل نکردید آن را ارسال نکنید. قبل از نهایی کردن ارسال، آنها در Gmail, Yahoo, Outlook و دستگاههای تلفن همراه تست کنید.  از عملکرد درست لینک ها مطمئن شوید. در صورت عملی نشدن نکات فوق، ایمیل شما احمقانه و غیر حرفه ای به نظر خواهد آمد!  

١٠. داده های خود را تحلیل کنید

دائمآ به داده های خود توجه داشته باشید. مانند تعداد آدرسهای ایمیل غیرفعال یا ساعات باز شدن ایمیل ها. این جزئیات کوچک اطلاعات زیادی راجع به عملکرد ایمیل هایتان به شما می دهند.  

١١. مخاطبین خود را کلافه نکنید

شاید با فراگرفتن این نکات مشتاق باشید تا جای ممکن ایمیل ارسال کنید. اما بهتر است نسبت به فاصله زمانی بین ایمیل ها آگاه باشید. کاری نکنید که صندوق ورودی مخاطبان با ایمیل های شما پر شود. این عمل برای آنان آزاردهنده بوده و ممکن است لغو اشتراک کنند.    یک ایمیل مارکتینگ موفق نیاز مشتریان را به آنان ارائه می دهد. همچنین باعث میشود تجارت شما در ذهن آنان نقش ببندد. در غیر این صورت مقصد نهایی آن ایمیل سطل زباله خواهد بود.    این تازه شروع کار است!  موفقیت در ایمیل مارکتینگ یک فرآیند است. ترکیبی است از برنامه ریزی خوب و تجزه و تحلیل داده ها.  آموزش دیجیتال مارکتینگ در تهران
digital marketing world ایمیل ,مارکتینگ ,استفاده ,مخاطبین ,لیست ,صورت ,ایمیل مارکتینگ ,استفاده کنید ,ایمیل هایی ,قرار دهید ,ایمیل هایتان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فلزیاب پاتریکس patrix D@rknight تجارت الکترونیک اطلس ایده gramand کتابخانه نوین اجاره انواع خودروهای ایرانی و خارجی ROG GAMING CLUB